About Happlify

Allereerst is Happlify is een manier van leven. Het is je blije leidraad voor een gehaast bestaan in een snelle, chaotische en niet altijd even shiny wereld. Het is jouw gouden randje om die donkere wolk. Je go to voor een blij moment.

Bij Happlify vind je verhalen over het ontdekken van plezier, geluk en liefde in dingen die je niet zo snel verwacht of in dingen waarvan je vergeten was hoe blij het je maakt.

Recepten, persoonlijke ervaringen, reistips, uitjes, liedjes, films, boeken, anekdotes, advies; you name it. Soms is het vinden van blijdschap best simpel. En dan is het Happlify. Laat je inspireren, ontstressen, blij maken, troosten, sluit je voor nop aan bij Happlify. Dat kan al door je alleen voor onze Happy thoughts nieuwsbrief in te schrijven, social media is leuk - maar geen must. Enne… no strings attached. We’ve got your back. Webshops, merken, coaches en dienstverleners die iets positiefs kunnen bijdragen aan een blij leven zijn daarom een groot onderdeel van Happlify.

Van wie is Happlify?

Happlify is bedacht en gecreëerd door mij Mariko Naber. Ik schijn een aangeboren sensor ‘voor wat nodig is’ te hebben, een blind vertrouwen in karma en een ontembaar verlangen naar harmonie. Daarnaast houd ik van scherpe humor en haal ik veel plezier uit het blij maken en verrassen van mensen.
Dit ben ik samen onze office cat Nori ♥︎
 
Hoe Happlify ooit begon kun je hier uitgebreid lezen, maar in het kort was het dik 10 jaar geleden een verrassingsdoos met gouden zakjes waarin 10 stappen zaten om weer wat blijer te worden. Ik heb zelf soms sky high pieken en ook diepe dalen in mijn stemming en zocht een middel om wat sneller uit mijn dal te klimmen. Ik bleek niet de enige… Het project was populair maar na verloop van tijd niet meer vol te houden. De naam bleef en de lading ook.

Social media moe

In 2014 begon ik Sell your stuff online met een webshop werkboek dat nog steeds overal in Nederland en België te koop is. Het is uitgegroeid tot een online platform voor webshopeigenaren en online ondernemers. Met cursussen en programma’s kun je daar een succes maken van je eigen online onderneming.

Na jaren lang te hebben gewerkt met social media, onder andere via Sell your stuff online, ontdekte ik dat men een beetje social media-moe is geworden. Algoritmes zijn onvoorspelbaar, het organisch bereik is nihil en we krijgen véél meer informatie voorgeschoteld dan we aankunnen. Toen Lush UK alle social media kanalen in april 2019 sloot (hier lees je daar meer over) ging er bij mij een lampje branden.
Kunnen we niet een fijne omgeving maken waar positiviteit de boventoon voert? Waar we gebruik maken van on- én offline communicatie om in contact te komen met elkaar zonder elkaar af te vallen? 

In mijn zoektocht naar klein geluk zaten al heel veel mensen in mijn hoofd die ik de afgelopen jaren heb mogen ontdekken: illustratoren, ondernemers, kunstenaars, schrijvers, beeldmakers... veel daarvan zie je hier terug. Ik ben dankbaar en dolblij dat ik ze hier met jou kan delen. Laat je inspireren, denk na over wat jou gelukkig maakt en deel het met ons!

Heb je een lumineus idee?

Happlify is dus 'gewoon' (?) te vinden op social media. Maar we gebruiken ook graag middelen om offline de happiness te verspreiden. Hoe, dat vinden we samen uit. Lees je dit en heb je een idee? Laat het even weten.

Heb jij een webshop met producten die écht blij maken of bied je diensten die dat doen? Lees hier eens verder.

Wil je graag een blog schrijven over klein geluk, heb je een recept, een blij lied, filmtip die helemaal ‘Happlify’ zijn en kun je daar iets goeds over schrijven? Vertel! Want…

Happiness multiplies when shared 💛