3 tips om sporten vol te houden (want het maakt je blij!)

3 tips om sporten vol te houden (want het maakt je blij!)

Het kan goed zijn dat je jezelf had voorgenomen dit jaar 'wat meer te bewegen' en het kan ook net zo goed zijn dat daar niet veel van terecht is gekomen. Misschien heb je je een keer naar de sportschool gehesen, maar inmiddels ben je misschien zelfs je lidmaatschapspasje kwijt...

Been there. Done that. Jezelf voornemen om iets met sport te gaan doen is makkelijk, de eerste stap zetten, wat leuke accessoires aanschaffen en gaan is al wat moeilijker (hoewel hier niet), maar te doen. Volhouden, dát is het puntje waar het tricky wordt. Want: het regent en waait, je hebt het druk met je werk, voorjaarsvermoeidheid, je sportbuddy haakt af, je lijf voelt stijf... vul maar aan, je snapt 'm wel.

Maar... houd vol, juist nu!

Ja juist nu, want met dat barre en boze weer en al die virusjes die rondhangen is het slim om gezond te zijn en te blijven. Bovendien hopen we over een tijdje toch wel weer wat beter weer te krijgen, al voel je je dan maar íetsje fitter, dan is het al fijn. Beweging is vaak ook een geweldig medicijn om een voorjaarsdepressie in de kiem te smoren. Lichaamsbeweging verhoogt namelijk (onder andere) het gehalte aan dopamine, waardoor je humeur aanzienlijk verbetert!

Ongemerkt slimmer bewegen? Dat lees je hier

Hoe gaat we dat doen dan: volhouden?

Ben je nu sponsor in plaats van sporter bij je sportschool? Moet je het stof van je yogamat of hardloopschoenen blazen? Draag je je sportkleren alleen nog op het schoolplein? Dan heeft Spiffy active daar een heel handige poster voor gemaakt met 5 tips om vol te houden bij motivatie dips. Dát is nog eens handig! Hierbij een paar tips van Spiffy active in het kort:

  1. Gewoon opnieuw beginnen. Mooi is dat, je mag en kan gewoon opnieuw beginnen. Voel jezelf geen mislukkeling, je bent ook maar een mens. Het leven is druk, chaotisch en onvoorziene dingen komen op je pad. Wees lief voor jezelf, weet je nog? Maak een fijne playlist en go!
  2. Houd je doel voor ogen. Bewegen op zich was vast niet je doel, bewegen is meestal een middel. Misschien wilde je afvallen, of meer rust in je hoofd krijgen, je conditie of je algehele gezondheid verbeteren. En weet je het echt niet meer, bedenk dan dat 3 uur per week matig intensief of 3 x per week 30-60 minuten intensiever bewegen leidt tot een heleboel dingen die je sowieso wilt bereiken.
  3. Plan je activiteit. Schrijf in je dagplanner, agenda, of zet in je telefoon dat je gaat bewegen, hoe lang en wanneer. Doe dat minimaal 3x per week minimaal 30 minuten. Het liefst koppel je er een trigger aan, een mentaal geheugensteuntje. Als jij wakker wordt en je ziet je sporttas ingepakt staan, weet je dat het tijd is om te sporten en doe je dat sneller dan wanneer die sporttas er niet staat.

Download hier de handige poster: 5 tips om vol te houden bij motivatie dips.

Wil je meer weten over Happlify Crew member Spiffy active?

Klik hier. Spiffy active ontwerpt en produceert duurzame en comfortabele sport- en yogakleding van Nederlandse bodem. Bij Spiffy snappen ze dat je je soms onzeker kunt voelen in de sportschool, bij het hardlopen, in de yogazaal, of bij bootcamp. Daarom ontwikkelden zussen Wendy en Mara het merk Spiffy Active met als doel dat je met zelfvertrouwen beweegt, waarbij je je comfortabel voelt in je sportkleding (verkrijgbaar vanaf maat 36 t/m 52). En waarbij je je geen zorgen hoeft te maken over hoe je eruit ziet.

Houd je er ook van om anderen inspireren? Wil jij schrijven of visualiseren over het vinden van geluk in kleine, eenvoudige of logische dingen? Klik hier

Happy thoughts

Stond daar nog meer? Verrukkelijke plaattaart met peer en brie
More happy reading Je huis lente proof maken in 5 stappen

Laat iets vrolijks achter

Reacties worden eerst eventjes gecheckt

*best wel verplichte velden